افتتاح اسکله آمریکا در غزه | حماس:مخالف حضور نظامیان خارجی هستیم ابوعبیده: برای جنگ فرسایشی طولانی مدت آماده هستیم شهادت یکی از فرماندهان حماس در لبنان (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در مرز لبنان و سوریه + فیلم (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۵ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی زیر آتش حزب‌الله (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید رئیس جمهور از سامانه شبیه‌ساز پل فرماندهی کشتی سازمان ملل: بیش از ۱.۴ میلیون نفر از سودان فرار کرده اند | قحطی در حال نزدیک شدن است لحظه شکار پهپاد آمریکایی بر فراز مأرب یمن + فیلم نفوذ حماس به سرویس‌های جاسوسی اسرائیل بیانیه راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: حج، یک سفر معنوی انسان‌ساز و سرآغاز تحول و تعالی است رئیسی از بندر نوشهر بازدید کرد گلایه امام جمعه موقت تهران از مصوبه مجلس برای تعطیلی شنبه‌ها آیت‌الله علم‌الهدی: سیل اخیر یک بحران غافلگیرکننده بود| ابراز تسلیت به خانواده‌های داغدار مشهد و خراسان رضوی شماره شهدای نوار غزه به ۳۵ هزار و ۳۰۳ تن رسید رئیسی: اقدامات انجام‌شده برای اقتصاد دریامحور در کشور کافی نیست تعیین محل جدید سفارت جمهوری آذربایجان در ایران فرمانده کل ارتش: جهان به دو دوره قبل و بعد از عملیات «وعده صادق» تقسیم شد سفارت رژیم صهیونیستی در استکهلم هدف قرار گرفت روسیه حملات گسترده اوکراین با ده‌ها پهپاد و شهپاد را خنثی کرد
سرخط خبرها

افزایش نرخ نان آزادپز در مشهد | سخنگوی دولت: قیمت‌گذاری نان ملی نیست

  • کد خبر: ۱۸۲۷۲۴
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
افزایش نرخ نان آزادپز در مشهد | سخنگوی دولت: قیمت‌گذاری نان ملی نیست
سخنگوی دولت در واکنش به انتشار شایعاتی مبنی بر افزایش نرخ نان اعلام کرد: قیمت‌گذاری نان ملی نیست و دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش نرخ نان ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز علی بهادری جهرمی در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به سؤالی درباره اختلاف‌نظر کارشناسی بین دولت و مجلس گفت: اینکه دولت لایحه می‌دهد و مجلس نمی‌پذیرد یا موضوع استیضاح وزیران اختلاف نیست، بلکه مجلس از حوزه قانونی خود استفاده می‌کند و اصلاً اقتضای تفکیک قوا همین است.

وی افزود: اساساً نگاه دولت سیزدهم این است که مردم از دعوا‌های مجلس و دولت خسته شده‌اند؛ چون مردم بین دولت و مجلس و قوه قضائیه تفکیکی قائل نیستند و همه را حاکمیت می‌بینند؛ لذا این دولت جهت‌گیری خودش را متفاوت کرده و بنای کار خود را همدلی و همراهی با همه نهاد‌ها و قوا قرار داده است؛ مثلاً یک روزی در دولت‌های گذشته گفته می‌شد که نیرو‌های مسلح خلاف سیاست ما عمل می‌کنند، اما در این دولت ما میدان و دیپلماسی را در امتداد هم قرار دادیم.

بهادری جهرمی ادامه داد: به عنوان نمونه ما نیرو‌های مسلح را در مدیریت زلزله و ساخت‌وساز مسکن هم به کار می‌گیریم، رئیس‌جمهور در این دو سال بیش از ۲۰ مرتبه در صحن مجلس حاضر شد، وزرای ما بیش از ۱۰۰ بار در کمیسیون‌های مجلس شرکت داشتند، ما به‌جای اینکه دعوا‌ها را بیرون بیاوریم سعی می‌کنیم با گفتگو مشکلات را حل کنیم. در حوزه‌های مختلف دولت و مجلس سعی می‌کنند در کنار هم مسائل را حل کنند. اختلاف نظر کارشناسی در خود مجلس و دولت هم هست، اما دولت سعی کرد همدلی را وسط بیاورد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه رئیس‌جمهور در این دو سال با همه نمایندگان دیدار و گفتگو داشته، اظهار کرد: چطور می‌شود اقتدار دریایی داشت؟ با همین گفت‌وگوها، همچنین اگر در صنعت فضایی دستاوردی داریم به همین دلیل است. اخیراً شورای راهبردی سیاست خارجی آمریکا گزارش داده که یک تغییر جهت در صنعت فضایی ایران رخ داده است؛ پس با این رویکرد سازندگی حاصل می‌شود.

وی افزود: مثلاً افتتاح فاز جدید آزادراه تهران - شمال نتیجه همکاری دولت با نهاد‌های انقلابی بود، این همکاری‌ها در همه زمینه‌ها وجود دارد. نگاه دولت این است که من باید میان‌دار باشم و همه ظرفیت‌ها را شناسایی کرده و به کار بگیرم برای اینکه سنگی از جلوی راه مردم برداشته شود؛ همچنین دولت سعی می‌کند پروژه‌های نیمه‌تمام گذشته را به اتمام برساند تا شیرینی آن به کام مردم بیاید.

بهادری جهرمی درباره حوزه بورس نیز توضیح داد: بورس تابعی از واقعیت اقتصاد ماست؛ تمرکز اصلی دولت آن است که شرکت‌های بزرگ بورسی را سودده کنیم تا بورس هم اثربخش باشد، در واقع هم حمایت و هم هدایت نقدینگی را انجام می‌دهد. نکته دوم اینکه نگاه دولت به بورس نگاه قلک نیست که تجربه‌های گذشته تکرار شود، لذا دولت حتی صندوق‌های تثبیت را در بورس ایجاد کرد، منابع تزریق کرد و سیاست‌های ۱۰ گانه را برای بهبود وضعیت بورس ابلاغ کرد.

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که آیا این نگاه که عرضه خودرو در بورس اشتباه بود را می‌پذیرید؟ گفت: اول اینکه افزایش نرخ خودرو به دلیل افزایش نرخ ارز اتفاق افتاد، نکته دیگر اینکه تنها ۳ درصد تولیدات خودرو در بورس عرضه می‌شود، اما در هر صورت، چون قانونگذار تصمیم در مورد قیمت‌گذاری و عرضه خودرو را به شورای رقابت داده بود دولت هم تمکین کرده و دخالتی در این موضوع نداشت.

بهادری جهرمی در خصوص دلایل افزایش نرخ نان نیز یادآور شد: قیمت‌گذاری نان ملی نبوده و شورای قیمت‌گذاری استان‌ها و شهرستان‌ها به صورت محلی و با توجه به شرایط شهرستان خود قیمت‌گذاری را بر عهده دارند. دولت حتی سعی کرد یارانه جبرانی به نانوا‌ها بدهد، در تنظیم‌گری نیز این مسأله وجود داشت که مسئولان ستاد تنظیم بازار به قیمت‌گذاران محلی اجازه داد که متوازن‌سازی و مدیریت محلی کنند، در هر صورت دولت تصمیمی برای افزایش قیمت نان ندارد؛ البته در همه اصناف تخلف داریم که باید گزارش داده شود.

این در حالی است که کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی نرخ‌نامه جدید نانوایی‌های آزادپز را با افزایش قیمت بیش از ۱۵ درصد در مشهد اعلام کرد.

بر اساس نرخ نامه جدید نانوایی‌های آزادپز، قیمت انواع نان در این نانوایی‌ها بین ۱۵ تا ۱۷ درصد در مشهد افزایش قیمت دارد.

بر اساس این نرخ نامه نان بربری سنتی به وزن چانه ۳۸۵ گرم به قیمت ۵۲ هزار و ۵۰۰ ریال، نان بربری ماشینی به وزن چانه ۳۸۵ گرم به قیمت ۵۲ هزار و ۵۰۰ ریال، نان سنگک به وزن ۴۰۰ گرم به قیمت ۸۷ هزار و ۵۰۰ ریال در نانوایی‌های آزادپز عرضه می‌شود.

قیمت نان لواش ماشینی و سنتی به وزن ۱۴۵ گرم را ۲۳ هزار ریال، نان تافتون سنتی به وزن ۲۷۵ گرم ۴۰ هزار ریال، نان تافتون ماشینی به وزن ۲۸۰ گرم ۴۰ هزار ریال و نان تنوری خراسانی به وزن ۳۲۰ گرم ۴۶ هزار ریال در نانوایی‌های آزادپز اعلام شده است.

از ابتدای امسال تاکنون در بازرسی از نانوایی‌های مشهد ۴۲۰ فقره فرم تخلف به ارزش ۱۳ میلیارد و ۴۶۱ میلیون ریال تشکیل شده است.

پیش از این نرخ نامه جدید نانوایی‌های مشهد از سوی کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی اعلام شده بود.

۲ هزار و ۲۲۵ نانوایی زیر پوشش این اتحادیه نانوایان مشهد پروانه کسب دارند، از این تعداد ۷۳ نانوایی آزادپز است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->